Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(6)
Forma i typ
Książki
(4)
Artykuły
(1)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(1)
Autor
Bentyn Anna
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Figiel Monika
(1)
Hoffmann Joanna
(1)
Jaworski Michał
(1)
Majewski Stanisław
(1)
Nowicki Zygmunt (1881-1944)
(1)
Rusiecki Mieczysław
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
1920 - 1929
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
nieznany (pol)
(2)
Język
polski
(6)
Temat
Wychowanie
(2)
Bezdomność
(1)
Chmielowski, Albert (św. ; 1845-1916)
(1)
Choroszewski, Włodzimierz
(1)
Edukacja
(1)
Gimnazjum Męskie (Kielce)
(1)
Innowacje
(1)
Integracja społeczna
(1)
Katecheza
(1)
Komisja Edukacji Narodowej
(1)
Krasuski, Józef (1933- )
(1)
Kunowski, Stefan (1909-1977)
(1)
Lwowski Zakład dla Głuchoniemych
(1)
Macierzyństwo
(1)
Maj, Tadeusz (1946-1997)
(1)
Markianowicz, Bazyli
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele języka francuskiego
(1)
Oświata
(1)
Pazdur, Jan (1909-2001)
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Polityka społeczna
(1)
Praca
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Religia
(1)
Seminaria nauczycielskie
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo i oświata
(1)
Szkolnictwo niepubliczne
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkolnictwo średnie
(1)
Witte, Karol
(1)
Współdziałanie
(1)
Zabór austriacki
(1)
Świetlice szkolne
(1)
Temat: czas
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Chmielnik (woj. świętokrzyskie)
(1)
Galicja
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie; okręg)
(1)
Lwów (Ukraina)
(1)
Gatunek
Sprawozdania z konferencji
(1)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Miesięcznik
R.2, nr 1 (1923)-R. 23, nr 4 (grudzień 1950).
Tytuł powiązany: Praca Szkolna (Warszawa)
Od R. 11 (1932) red. Benedykt Kubski.
Od R. 12, nr 1 (1933) podtyt.: organ Wydziału Pedagogicznego Związku Nauczycielstwa Polskiego poświęcony praktyce wychowania i nauczania w szkołach podstawowych.
Od R. 12, nr 1 (1933) red. Aleksander Litwin.
Od R. 14 (1935) red. Stanisław Wiącek.
Od R. 18, nr 1/2 (1945) red. Wł. Hoszowska.
Od R. 20, nr 1 (1947) podtyt.: miesięcznik poświęcony praktyce wychowania i nauczania.
Od R. 20, nr 1 (1947) wyd.: Nasza Księgarnia.
Od R. 21, nr 1 (1948) podtyt.: miesięcznik : organ Wydziału Pedagogicznego Związku Nauczycielstwa Polskiego poświęcony praktyce wychowania i nauczania.
Od R. 21, nr 1 (1948) red. Wacław Wojtyński, Stanisław Czajkowski.
Od R. 21, nr 1 (1948) wyd.: Instytut Wydawniczy "Nasza Księgarnia".
Od R. 21, nr 8 (1949) podtyt.: organ Wydziału Społeczno-Pedagogicznego Związku Nauczycielstwa Polskiego poświęcony praktyce wychowania i nauczania w szkołach ogólnokształcących stopnia licealnego i w zakł. kształcenia nauczycieli.
Od R. 3 (1924) red. Maria Librachowa.
Od R. 3 (1924): Warszawa.
Od R. 5 (1927) red. odp. Roman Tomczak.
Od R. 6, nr 4 (1928) red. odp. Zofia Roguska.
Od R. 7, nr 7 (1929) red. Juliusz Saloni.
Od R. 8 (1930) red. Maria Librachowa.
Zawartość zasobu Kielce - czytelnia
1923 (vol.2), nr 1
1924 (vol.3), nr 1-10
1926 (vol.4), nr 1-10 / 1927 (vol.5), nr 1-9 współoprawne
1928 (vol.6), nr 1-10 / 1929 (vol.7), nr 1-10 współoprawne
1929 (vol.7), nr 1-10
1930 (vol.8), nr 1-10
1931 (vol.9), nr 7-10 / 1932 (vol.10), nr 1-6 współoprawne
1932/33 (vol.11), nr 1-10 współoprawne
1933/34 (vol.12), nr 1-10 współoprawne
1934/35 (vol.13), nr 1-9 współoprawne
1935/36 (vol.14), nr 1-9 współoprawne
1936/37 (vol.15), nr 1-9 współoprawne
1945/46 (vol. 18), nr 1-8
1946/47 (vol.19), nr 1-7
1947/48 (vol.20), nr 1-10 współoprawne
1948/49 (vol.21), nr 1,3,4,5,8,9/10
1949/50 (vol.22), nr 1-10 współoprawne
1950/51 (vol.23), nr 1-4
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 207716 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne Akademii Świętokrzyskiej ; T.14)
Zawiera: S. 15-19 : Józef Krasuski - działalność naukowa i nauczycielska / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 21-28 : Praca naukowo-badawcza Józefa Krasuskiego nad dziejami oświaty na Kielecczyźnie i ziemi radomskiej w latach wojny i okupacji niemieckiej (1939-1945) / Stanisław Osko.
Zawiera: S. 29-37 : Bibliografia prac doktora Józefa Krasuskiego za lata 1964-2002 / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 41-53 : Edukacja jako czynnik integrujący Europę na przestrzeni dziejów, dziś i jutro / Krasuski Józef.
Zawiera: S. 55-81 : Nauczyciele języka francuskiego męskich szkół średnich rządowych Królestwa Polskiego w latach 1833-1862 / Adam Massalski.
Zawiera: S. 83-96 : Galicyjskie seminaria nauczycielskie na tle szkolnictwa pedagogicznego monarchii austro-węgierskiej / Andrzej Meissner.
Zawiera: S. 97-118 : Reformy szkolnictwa w Polsce od XVIII do XX wieku i ich wpływ na kształt współczesnego systemu szkolnego / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 119-135 : Zarys dziejów szkolnictwa w Chmielniku w XIX i XX wieku (do 1939 roku) / Waldemar Firlej.
Zawiera: S. 137-148 : Zwierzchnicy Gimnazjum Męskiego w Kielcach w okresie przejściowym 1864-1873 / Ewa Kula.
Zawiera: S. 149-159 : Zakład dla głuchoniemych we Lwowie w latach 1914-1939 / Marzena Pękowska.
Zawiera: S. 161-168 : Kształtowanie się instytucji resocjalizacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych dla dzieci i młodzieży w Europie od XVI do XX wieku (zarys historyczny) / Marcin Słowik-Wilczyński.
Zawiera: S. 169-205 : Kształtowanie się systemu zarządzania oświatą w Polsce od XVIII do XX wieku (zarys historyczny) / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 209-242 : Metodyczne aspekty katechezy kościoła katolickiego w Polsce w XIX wieku / Mieczysław Rusiecki.
Zawiera: S. 243-269 : Nauczanie religii rzymskokatolickiej w prawodawstwie państwowym i kościelnym drugiej Rzeczypospolitej / Danuta Krześniak-Firlej.
Zawiera: S. 271-283 : Nauczanie religii rzymskokatolickiej w szkołach zawodowych diecezji kieleckiej w latach 1918-1939 / Danuta Krześniak-Firlej.
Zawiera: S. 285-300 : Wychowanie domowe dziewczat w świetle poglądów publicystów pierwszej połowy XIX wieku w Królestwie Polskim (rola i zadania matki w domowym wychowaniu córek) / Małgorzata Stawiak-Ososińska.
Zawiera: S. 301-307 : Początki pomocy bezdomnym w Galicji w działalności Adama Chmielowskiego - św. Brata Alberta / Teresa Gumuła.
Zawiera: S. 309-323 : Wychowanie do pracy według Stefana Kunowskiego / Joanna Karczewska.
Zawiera: S. 327-329 : Jan Pazdur (1909-2001) / Jan Jadach.
Zawiera: S. 331-342 : Tadeusz Maj (1946-1997). Życie, działalność artystyczna i pedagogiczna / Jolanta Chwałek.
Zawiera: S. 345-349 : Kalina Bartnicka, Irena Szybiak "Zarys historii wychowania", Warszawa 2001 / Józef Krasuski.
Zawiera: S. 351-357 : Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, Tom 3, Księga pierwsza i druga, wybór i opracowanie Stefan Wołoszyn Kielce 1998 / Stanisław Majewski.
Zawiera: S. 359-361 : Andrzej Meissner, Spór o duszę polskiego nauczyciela, społeczeństwo galicyjskie wobec problemów kształcenia nauczycieli, Rzeszów 1999, 380 s. seria "Galicja i jej dziedzictwo", T. 11 / Teresa Gumuła.
Zawiera: S. 363-364 : Szkolnictwo niepubliczne w Polsce i w Europie w XX wieku, pod red. Tadeusza Jałmużyny i Wiesławy Leżańskiej, Łódź 2002 / Teresa Gumuła.
Zawiera: S. 365-366 : Dzieje kształtowania się polskich instytucji oświatowych pod red. Edwarda Alfreda Mierzwy, Piotrków Trybunalski 2002 / Teresa Gumuła.
Życie, działalność naukowa i nauczycielska dr Józefa Krasuskiego. Praca naukowo-badawcza nad oświatą w okresie okupacji niemieckiej podejmowana w ramach pracy w WSP. Działalność społeczno-naukowa J. Krasuskiego w Komisji Historycznej przy Okręgu ZNP w Kielcach ZNP w Kielcach. Współpraca naukowa J. Krasuskiego z Oddziałem PAN w Krakowie. Bibliografia prac J. Krasuskiego 1964-2002.
Rola edukacji w procesie integracji europejskiej na przestrzeni dziejów starego kontynentu: od średniowiecza po czasy współczesne.
Charakterystyka nauczycieli języka francuskiego oraz ich działalność w szkołach średnich Królestwa Polskiego w latach 1833-1862: Podstawy prawne funkcjonowania i liczebność grupy, Czas sprawowania funkcji, Wiek nauczycieli w okresie zatrudnienia i ich w charakterze nauczycieli języka francuskiego w szkołach średnich, Pochodzenie społeczne i stanowe, Pochodzenie terytorialne, Miejsce urodzenia, Wyznanie, Narodowość, Wykształcenie, zarobki nauczycieli języka francuskiego, Sytuacja materialna, Stan rodzinny, Nauczyciele języka francuskiego wobec obowiązków zawodowych, Twórcza działalność nauczycieli języka francuskiego i inne dokonania pozasłużbowe.
Problem galicyjskich seminariów nauczycielskich na tle szkolnictwa pedagogicznego monarchii austro-węgierskiej.
Całościowe spojrzenie na reformy oświatowe realizowane w Polsce w ostatnich dwustu latach. Przedstawiono istotne założenia i cele reform szkolnictwa w poszczególnych okresach Rzeczypospolitej.
Szkolnictwo Chmielnika w szerokim kontekście społeczno-politycznym 19-20 w. do 1939 r.
Zwierzchnicy gimnazjum męskiego w Kielcach: Karol Witte, Bazyli Markianowicz, Włodzimierz Choroszewski.
Rozwój i funkcjonowanie oraz działalność dydaktyczno-wychowawcza Lwowskiego Zakładu dla Głuchoniemych w latach 1914-1939: kadra pedagogiczna i jej kwalifikacje, wychowankowie, programy i plany nauczania, podręczniki, metody i środki dydaktyczne, warunki socjalne i baza materialna).
Powstanie i rozwój instytucji resocjalizacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych w Europie od XVI do XX wieku.
System zarządzania oświatą w Polsce od 18-20 w.: Działalność KEN w zakresie organizacji i zarządzania szkolnictwem, Nadzór nad szkolnictwem polskim w okresie zaborów, Problemy organizacyjne i zarządzanie oświatą w Polsce w latach 1918-1939, Sytuacja szkolnictwa polskiego i zarządzanie nim w okresie II wojny światowej, Przeobrażenia w systemie zarządzania oświatą w Polsce Ludowej, Zarządzanie oświatą w Polsce doby przemian społecznych od 1989 r.
Metodyczne aspekty katechezy prowadzonej przez Kościół katolicki w Polsce w 19 w. Przedstawiono cel dydaktyczny i pedagogiczny nauki chrześcijańskiej (katechezy). Zacność, potrzeba i pożytki (sens) nauczania chrześcijańskiego. Dobór i zakres materiału przekazywanego na katechezie. Czas i obowiązek katechizacji parafialnej. Metody nauczania: dydaktyczna (akroamatyczna), historyczna, dialogowa (sokratyczna), zagadnienia pytań w katechezie, język katechezy, budzenie i utrzymywanie uwagi. Struktura katechezy.
Kształtowanie się systemu nauczania religii rzymskokatolickiej w początkowym okresie odrodzonej Polski. Postanowienia Konstytucji marcowej w kwestii nauczania religii w szkołach. Podstawy prawne nauczania religii rzymskokatolickiej w świetle konkordatu z 1925 roku. Sytuacja prawna nauki religii w szkołach u schyłku Drugiej Rzeczypospolitej.
Nauczanie i wychowanie domowe dziewcząt "pod okiem" matki w świetle publicystyki. Cele stawiane wychowaniu dziewcząt. Miejsce i rola matki w wychowaniu córek. Podstawowe założenia wychowania dziewcząt. Rola zabawy w wychowaniu dziewcząt. Zapobieganie błędom wychowawczym. Czego matki powinny nauczyć swoje córki?
Pojęcie pracy według S. Kunowskiego. Główne aspekty ludzkiej pracy. Wychowanie do pracy. Koncepcja pracy według S. Kunowskiego w ocenie nauki Kościoła.
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; T. 11)
Zawiera: Rozdział pierwszy: Współdziałanie i dialog, samorządność i demokracja w wybranych koncepcjach edukacyjnych - na tropach ewolucji pojęć.
Zawiera: Krajoznawstwo i turystyka dzieci i młodzieży - okazją do współdziałania, samorządności i demokracji: edukacja na miarę XXI wieku, dbałość o kompetencje uczniów, edukacyjne możliwości krajoznawstwa i turystyki, podstawowa forma aktywności krajoznawstwa i turystyki i jej możliwości w edukacji szkolnej, poszukiwanie wzorca wycieczki szkolnej, więcej krajoznawstwa i turystyki w szkole / Kazimierz Denek.
Zawiera: Dialog i współdziałanie w rodzinach śląskich jako forma przekazu kultury regionalnej ; Znaczenie kultury regionalnej w rozwoju i wychowaniu dziecka ; Rola rodziny w przekazywaniu wartości kultury ; Formy przekazu kultury regionalnej w rodzinach śląskich - dialog i współdziałanie ; Współpraca szkoły ze środowiskiem rodzinnym w zakresie edukacji regionalnej / Helena Synowiec.
Zawiera: O formach współdziałania dzieci i młodzieży w dawnych szkołach ; Wstępne rozważania o samorządności w działaniach pedagogicznych ; Elementy samorządnego działania w Gimnazjum im. Sułkowskich w Rydzynie - warunki, metody, rezultaty ; Znaczenie współpracy w rozwoju pasji poznawczych i zainteresowań uczniów ; Idee samorządności a kształcenie nauczycieli na przykładzie działalności Seminarium Nauczycielskiego im. E. Orzeszkowej w Warszawie - warunki, formy i metody pracy, rezultaty / Antoni Gwizdak.
Zawiera: Pragmatyzm J. Deweya a samorządność i demokracja ; Istota pragmatyzmu Deweya ; Wychowanie w demokracji ; W stronę niezależności i samorządności / Andrzej Murzyn.
Zawiera: Naturalizm... a samorządność małych dzieci w koncepcji Celestyna Freineta ; Kilka refleksji o naturalizmie ; Elementy naturalizmu w koncepcji pedagogicznej Celestyna Freineta, czyli... "Wychowywać czy oswajać"? ; Naturalizm... a samorządność w klasie freinetowskiej ; Kilka uwag o metodach naturalnych w samorządności małych dzieci ; W stronę nauczycielskiej praktyki / Beata Oelszlanger.
Zawiera: System prewencyjny Jana Bosko i jego zastosowanie w tworzeniu wspólnoty ; Historia bielskiego ośrodka "Nadzieja" ; Niektóre metody i formy pracy ; Wychowanie władzy rozumu jako element postawy personalistycznej ; Religia na tle problemów wspólczesnego człowieka ; Fascynujący dar miłości ; Twórcza obecność wychowawcy / Stanisław Czesław Michałowski.
Zawiera: Rozdział drugi: Dziecko i nauczyciel, interakcje a współdziałanie we współczesnych koncepcjach i modelach kształcenia.
Zawiera: Przestrzenie-obszary integracji a formy współdziałania, czyli u podstaw uczenia się - naucznia kompleksowego ; Korelacja a integracja, czyli o niektórych konsekwencjach pomieszania pojęć ; Cztery obszary integracji ; Organizacyjne formy uczenia się - nauczania kompleksowego a współdziałanie i ntegracja ; Czasoprzestrzenie komunikacyjne w edukacji integralnej ; Waloryzacja międzyosobowej przestrzeni a strategie integrujące działania uczniów i nauczycieli (na tropach metaintegracji) / Bronisława Dymara.
Zawiera: Współczesne integracyjne systemy i modele kształcenia ; O niektórych pojęciach w procesach edukacyjnych - sprawy podstawowe ; Integracja w edukacji uczniów niepełnosprawnych ; Koncepcje integrowania wiedzy i reforma systemu edukacji ; Modele i koncepcje uczenia się we współpracy ; Systemy integracji pedagogicznej w Polsce i w innych krajach ; Podstawowe warunki integracji efektywnej - próba podsumowania / Genowefa Koć-Seniuch.
Zawiera: Kontakty interpersonalne w szkole źródłem szczęścia i frustracji ; Znaczenie kształtowania umiejętności interpersonalnych w szkole ; Rodzaje kontaktów interpersonalnych ; Kontakty dziecka w klasie i grupie rówieśniczej ; Radość, szczęście i frustracja a kontakty interpersonalne dziecka ; Szkoła jako źródło radości i frustracji ; Style porozumiewania się - niektóre refleksje i dane z badań ; Samopoczucie dziecka na różnych przedmiotach / Małgorzata Znaj.
Zawiera: Komunikacja niewerbalna w procesie edukacji ; Rozważania wstępne ; O niektórych cechach komunikacji ; Komunikacja między nauczycielem a uczniem i jej niektóre wyznaczniki ; Komunikacja niewerbalna jako element procesu komunikacji interpersonalnej ; O niektórych funkcjach komunikacji niewerbalnej ; O niektórych formach komunikacji pozawerbalnej dzieci 10-letnich ; Prace plastyczne dzieci formą komunikatu o niewerbalnych zachowaniach nauczycieli / Beata Wojtal.
Zawiera: Współdziałanie nauczyciela z dziećmi i ich rodzicami w procesie uczenia się - samokształcenia ; Zmiany w pracy współczesnego nauczyciela - niektóre inspiracje ; Sposób konstruowania własnego programu autorskiego ; Istota integracji w edukacji wczesnoszkolnej ; Nowe formy kontaktu z rodzicami ; Kształtowanie samorządności i demokracji wśród uczniów ; Współudziała nauczyciela i uczniów w działaniach kontrolnych i oceniajacych ; Trudności i perspektywy rozwoju nowych form współdziałania / Leonia Walczyk.
Zawiera: Współdziałanie nauczycieli i uczniów w tworzeniu oceny ; Kilka uwag o sytuacji oceny szkolnej dawniej i dziś ; Niektóre skutki nagłej zmiany trybu i sposobu oceniania ; Oceniać, kontrolować, opiniować - ale jak? ; Uczeń jako osoba oceniana i oceniająca ; Przykłady oceny opisowej / Teresa Zając.
Zawiera: Nabywanie przez dziecko kompetencji językowych i umiejętności posługiwania się symbolami w procesie edukacji wczesnoszkolnej ; Czym jest znaczenie słowa? ; Podstawy fizjologicznych i psychicznych procesów kształtowania się mowy dziecka ; Pojęcie języka w koncepcji lingwistycznej ; Rozwój mowy dziecka w aspekcie procesów porozumiewania się społecznego / Ewa Ogrodzka-Mazur.
Zawiera: Rozdział trzeci: Nowe przestrzenie integracji i formy współdziałania jako drogi poszukiwania wartości.
Zawiera: Współdziałanie - dialog - dyskusja w nauczaniu ; Współdziałanie w dialogu ; Praktyczne aspekty współdziałania w dialogu edukacyjnym ; Dyskusja jako metoda współdziałania ; Błędy występujące w dyskusji / Urszula Morszczyńska.
Zawiera: Działania muzyczne drogą demokratyzacji życia dzieci i dorosłych ; Demokratyczność muzyki ; Współdziałanie w muzyce a zawarte w niej filary demokracji ; Odpowiedzialność w muzyce a kształtowanie tolerancji u dzieci i młodzieży ; Utylitaryzm w muzyce - jej rola jako czynnika wychowawczego dzieci i młodzieży ; Muzyka - wielka wychowawczyni człowieka - wnioski i postulaty / Alina Górniok-Naglik.
Zawiera: Wsółdziałanie dzieci i młodzieży w toku nabywania kultury muzycznej ; Wzory i stereotypy osobowe kształtujące współdziałanie młodziezy i dorosłych ; Pojęcie kultury muzycznej i muzycznego rozwoju dziecka ; Współdziałanie - formą kształtowania dyspozycji demokratycznych ; Uwagi końcowe i dobre rady o wartości współdziałania / Jadwiga Uchyła-Zroski.
Zawiera: Współdziałanie a zajęcia plastyczne ; Współdziałanie w sztuce plastycznej ; Metoda dramy a stymulacja rozwoju dziecka w zakresie współdziałania ; Zajęcia plastyczne a współdziałanie dzieci / Urszula Szuścik.
Zawiera: Współdziałanie dzieci w toku pracy z komputerem ; Komputer jako narzędzie pracy dzieci ; warunki dobrych kontaktów dziecka z komputerem ; Współdziałanie dzieci w poznawaniu cech komputera i jego oprogramowania ; Współdziałanie ucznia z komputerem na lekcji / Wiesław Kluz.
Zawiera: Blok inspirujący samokształcenie na temat: Dziecko w świecie współdziałania - w stronę praktyki edukacyjnej.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.295-[305]
Zawiera: Transformacja ustrojowa a potrzeby edukacyjne w Polsce po 1989 roku ; Oblicza kryzysu systemu edukacji w Polsce ; Poszukiwanie rozwiązań. Zmiany w systemie edukacji po 1989 roku: kierowane, spontaniczne.
Zawiera: Szkoły niepubliczne i ich rola w systemie edukacji w Polsce po 1989 roku ; Szkoły publiczne i niepubliczne. Innowacje i eksperymenty pedagoiczne ; Szkoły niepubliczne w Polsce po 1989 roku ; Szkolnictwo niepubliczne jako przedmiot badań.
Zawiera: Charakterystyka badań: problemy i metody badawcze, przebieg badań.
Zawiera: Szkoły autorskie i ich twórcy: dylematy terminologiczne, kryteria doboru szkół autorskich i ich twórców.
Zawiera: Autorska Szkoła Samorozwoju ASSA we Wrocławiu: twórcy i historia powstania, idee podstawowe ASSA, samorozwój i wolność, sytuacje dla samorozwoju.
Zawiera: Wrocławska Szkoła Przyszłości: historia placówki i jej twórca, idea szkoły, wyobraźnia i ekologia, metoda pracy, projektowane okazje edukacyjne ; Program nauczania - system treściowej organizacji edukacji szkolnej ; Organizacja procesu nauczania. Czas zadaniowy, warsztatowy, otwarty.
ISpołeczne Liceum Ogólnokształcące "Bednarska" w Warszawie: historia szkoły, jej twórca, idea, demokracja i elitarność, program i organizacja zajęć.
Zawiera: Szkoła Stowarzyszenia Kultury i Edukacji w Warszawie: historia szkoły i jej twórca, idee podstawowe, podmiotowość i kultura, metoda i program, organizacja zajęć.
Zawiera: Ogólnokształcące Liceum Programów Indywidualnych w Gdańsku: historia szkoły i jej twórca, ida szkoły - indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne uczniów, metoda, program i organizacja zajęć.
Zawiera: I SPołeczna Szkoła Podstawowoa STO na Polankach w Gdańsku: historia szkoły i jej twórca, idea szkoły - podmiotowość - samorealizacja - rozwój, program i organizacja procesu nauczania, ocenianie.
Zawiera: Społeczne Liceum Ogólnokształcące Poltech w Toruniu: program nauczania i wychowania, szkoły konserwatywna i surowa, "Statut", "Pryncypia" i regulamin społeczności szkolnej.
Zawiera: Wizja siebie, człowieka i świata w koncpcjach badanych twórców szkół ; Kim jestem; Jaki jest sens mojego życia? Analiza tożsamości indywidualnej i poczucia sensu życia badanych twórców szkół autorskich ; "Nie wiem, kim jestem". Próba uniknięcia odpowiedzi ; "Kiedy miałem 12 lat...". Biograficzno-historyczne wątki budowania tożsamości indywidualnej.
Zawiera: "Wieczne szukanie" ; Metafora drogi w odpowiedzi na pytanie "Kim jestem?" ; "Sens mojego życia to..." - próby opisu, nazywania, tworzenie konkretnych odpowiedzi ; Sokrates, Kant, Fromm, Maslow i inni - koncepcje filozoficzne, psychologiczne i społeczne a sens życia ; "Ta szkoła to sens mojego życia".
"Szkoła jak świat" - przyczyny, sens, cel powołania własnej szkoły ; "Szkoła w Polsce przed 1989 rokiem była niedobrą instytucją" - niezadowolenie z rzeczywistości i stanu oświaty jako źródło własnej koncepcji szkoły ; "To było nasze widzenie świata" - znaczenie zespołu w początkowej tworzenia szkoły ; "Stwarzam świat" - szkoła jako substytut tworzenia świata: kreacyjna, demiurgiczna rola autora koncepcji szkoły.
Zawiera: Wizja człowieka i rzeczywistości, do której ma przygotować szkoła ; Wizje człowieka - wychowawcy i wychowanka w koncepcjach twórców szkół autorskich: "Uczeń ma być taki jak ja!" ; "Nie należy tworzyć wizji człowieka" - odrzucenie, rezygnacja z wizji ucznia i nauczyciela ; Oczekiwania wobec uczniów i nauczycieli.
Wizja rzeczywistości, do której edukacja ma przygotowywać uczniów - "Zrobić to o czym da się pomysleć" - tworzenie trafnych utopii ; Jak rzeczywistość czy jaki człowiek?
Zawiera: "Wartości nadają sens" = poglądy twórców szkół autorskich na temat systemów hierarchii i konkretnych wartości ; Wartości najwazniejsze, systemy i hierarchie wartości: co to jest wartość, charakterystyka wartości; Hierarchie wartości i obawy z nimi związane.
Zawiera: "Ten kontekst nie ułatwia mówienia o transcendencji" - transcendencja, religia, Bóg i ich znaczenie w życiu respondentów ; Materia - pomiędzy rozwojem a ograniczeniami ; Znaczenie spraw materialnych w życiu osobistym autorów ; Kontrowersje wokół "szkoły ubogiej" ; "Trzeba wychowywać ludzi, którzy są twórcami" ; Twórczość, sztuka, wyobraźnia - ich znaczenie w edukacji i życiu osobistym respondentów ; "Marzę, żeby zamieszkac na wsi" - poglądy związane z przyrodą, ekologią i uprawianiem sportu ; Naród, państwo, społeczeństwo i... ; "Z pojęciem naród wiążą mi się bardzo negatywne i bardzo pozytywne emocje" ; Stosunek autorów do pojęcia narodu i patriotyzmu ; "Myśląc państwo, odczuwam także ambiwalencję ; "Społeczeństwo - pojęcie neutralne aksjologicznie?" ; O demokracji entuzjastycznie i sceptycznie ; "Polityka nie może mieć żadnego związku ze szkołą" ; Polska, Europa, świat - przynależność i obcość ; "Inspiracja tak, naśladownictwo nie". Znaczenie wzorów osobowych w zyciu respondentów i ich uczniów ; "Świat jest czymś więcej niż przedmiotem badań naukowych" - poznawalność świata, problemy epistemologiczne.
Zawiera: Szkoła autorska jako realizacja wizji edukacyjnych ; "Odpowiedź na pytanie kim jest człowiek? była podstawą koncepcji edukacyjnej szkoły" - idea podstawowa szkoły i jej źródła w opiniach respondentów i ich uczniów ; Świat jest czymś więcej niż przedmiotem badań naukowych" - poznawalność epistemologiczna.
Zawiera: Szkoła autorska jako realizacja wizji edukacyjnych ; "Odpowiedź na pytanie kim jest człowiek? była podstawą koncepcji edukacyjnej szkoły" ; Idea podstawoa szkoły i jej źródła w opiniach respondentów ; Zakładanie ogrodów i konstruowanie zegarów ; Idee podstawowe szkoły, etapy i sposoby wprowadzania ich w życie ; "Najpierw była idea, byli ludzie, a dopiero później..." - konflikty i kryzysy związane z realizacją idei szkoły ; "Ten dom stał się domem naszej szkoły" - problemy materialne a realizacja idei szkoły ; Teraźniejszość i przyszłość koncepcji szkoły.
Zawiera: 0. Proszę państwa ta koncepcja jest taka i tutaj macie wolny wybór. Udział uczniów, nauczycieli, rodziców, władz lokalnych i oswiatowych w tworzeniu i realizacji koncepcji szkoły.
Zawiera: "Mam nadzieję, że one tworzą jakąś konsekwentną całość" - metody wychowania i nauczania stosowane w badanych szkołąch autorskich - kontrola i ocena wyników nauczania, relacja uczeń - nauczyciel. Pomiędzy mistrzem a partnerem ; Programy nauczania, interpretacje, innowacje, eksperymenty ; Organizacja procesu nauczania - system klasowo-lekcyjny, czy...? ; Badanie efektywności szkoły ; Dyrektor, konsultant, straznik idei - rola twórcy szkoły obecnie i w przyszłości.
Zawiera: "To może być laboratorium zmiany oświaty". Znaczenie szkół autorskich w polskim systemie edukacji ; "To system edukacji powinien mieć wpływ na społeczeństwo i państwo" - wpływ społeczeństwa, państwa na system edukacji w Polsce.
Zawiera: Taki system jakie społeczństwo? - stosunek respondentów do publicznego systemu edukacji i dotychczasowych prób jego reformowania w Polsce.
Zawiera: 0. Szkoły biepubliczne są bardzo różne - stosunek respondentów do niepublicznego sektora edukacji.
Zawiera: Czerpiemy jak ze źródła - stosunek respondentów do tradycyjnych szkół alternatywnych.
Zawiera: Kontakty i współpraca ze środowiskiem zewnętrznym iui innymi szkołami autorskimi.
Zawiera: Dalismy wiatru w skrzydła pionierom - rola twórców szkół autorskich i ich szkół we współczesnym systemie oświaty w Polsce.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej